Top Site Net Features | Register | Login

Nissan Leaf vs angin & api

Kita semua biasa dengan Nissan Leaf. Ini adalah kenderaan elektrik (EV) pasar massal pertama dengan julat yang tidak ada tandingannya dan harga yang berpatutan (tetapi sekurang-kurangnya tidak di Malaysia). Pendek kata, semua orang akan menganggapnya sebagai kereta elektrik yang membosankan. Tetapi Nissan berusaha keras untuk membuktikan bahawa Leaf bukan sahaja lebih dipercayai daripada Tesla, tetapi prestasinya dalam perlumbaan pecut ini juga sangat menarik.

Dalam video yang dimuat naik oleh Nissan di saluran YouTube rasmi, Nissan Leaf mencabar unsur-unsur terpantas alam-angin dan api, untuk melakukan perlumbaan pecut 0-100 kilometer sejam.

Untuk ujian ini, Nissan menutup kawasan di Pantai Samroiyod di Thailand dan menyiapkan landasan satu kilometer untuk pecut ini.

Dalam pertandingan, peluncur layang-layang mewakili kelajuan angin, dan ahli piroteknik membuat "garisan api" untuk pertandingan.

Menurut berita semasa, sistem kuasa elektronik Nissan dapat melengkapkan pecut 100 meter dalam 7.9 saat. Nissan menggunakan kemampuan pecut 100 meter Leaf yang menarik untuk menunjukkan kepada dunia bahawa kenderaan elektrik boleh bertenaga dan menarik seperti Nissan GTR.

Mari tonton videonya dan lihat bagaimana prestasi Nissan Leaf dalam permainan!

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai kereta, anda boleh mengikuti Wapcar.my.


About This Author


Wapcar JudahWapcar Judah
https://www.otohome.com
Joined: May 12th, 2020
Article Directory /

Arts, Business, Computers, Finance, Games, Health, Home, Internet, News, Other, Reference, Shopping, Society, Sports